Incredible American Road Trip

Poslední 4 měsíce, co jsem se k blogu vůbec nedostala byly crazy! Stihla jsem dovolenou na Kubě a v Panamě, prodloužený víkend s holkama v Istanbulu, Berlín, tři dokonalé týdny na Bali a mezitím jsem řešila novou práci a stěhování do Californie, což bylo dost náročné od samotného hledání práce, po řešení víz, hledání apartmánu zatímco jsem bydlela dočasně na hotelu a zaučovala se v nové práci. V Americe to celkově všechno funguje úplně jinak než v Česku, dost těžko se tu shání bydlení, když nemáte žádnou minulost - všude chtěli vidět kredit report, což je přehled o bankovních účtech, splátkách, zaměstnání atd, aby vám dali smlouvu, a to já samozřejmě neměla, když jsem se sem přestěhovala z ČR a do té doby jsem v americe pracovala jen krátkodobě. Všechno to ale dobře dopadlo, v Californii už jsem skoro dva měsíce a je to naprosto skvělé! Ale o tom až příště.

Dnes mám pro vás článek o road tripu západní amerikou. Určitě se vás hodně chystá na program Work and Travel a už přemýšlíte, kam budete cestovat. Pokud jste ještě nebyli na západě, tak hurá do toho!

death valley American Road trip

Dlouhé silnice, kde se vám mění krajina doslova před očima, Route 66, neuvěřitelné přírodní scenérie ale i města, která znáte z filmů jako Pařba ve Vegas nebo Pretty Women, to byl vždycky můj sen! Nejvíce mě bavila ta volnost, to že jsme si mohli zajet, kam jsme zrovna chtěli, že jsme byli téměř každý den na jiném místě, nevěděli jsme, kde budeme vlastně večer spát. Samozřejmě jsme hrubý plán měli. Napsali jsme si body, které chceme navštívit a to, kde budeme spát, jak přesně pojedeme, to jsme řešili až při cestě. Cesty byly dlouhý, takže spousta času.

Kdy a na jak dlouho jet?

• doporučuje se mezi dubnem a květnem nebo zářím a listopadem, a to kvůli cenám, počasí a turistům

• ideálně na 3 týdny

• ideálně se čtyřčlennou až pětičlenou partou

• spaní v motelech, kempech, v Las Vegas v hotelu

• pokud ve dvou, tak se dá koupit nafukovací matrace a přespávat v autě v kempech nebo na místech, kde je to dovoleno ze zkušenosti kamarádů

• to, kde se dá kempovat zadarmo najdete na této adrese freecampsites (klik)

• motely a placené kempy jsme našli většinou na bookingu

San Francisco American Road Trip Golden Gate Bridge

Plánování cesty

• Nejdříve jsou potřeba letenky, pokud je koupíte dostatečně dopředu, měly by stát kolem 12 tisíc, pokud je ulovíte v nějaké akci, tak i méně. Doporučuju sledovat na skupiny na Facebooku jako například akční letenky, zaleť si, jak na letenky a další, pokud přijde nějaká dobrá akce, chce to rychle koupit!

• Letenky hledejte s příletem do Los Angeles, San Francisca nebo Las Vegas

• Dále je potřeba zabookovat auto. My jsme měli pro 4 lidi kategorii mid-size a bylo to úplně v pohodě, zkušenost mám s Thrifty cars, Advantage cars a Enterprice. Všechny byly naprosto bez problémů. V autopůjčovnách nevyžadovali ani kreditní kartu, jak u hodně půjčoven bývá a dokonce jsme auto trochu odřeli a nikdo nic neřešil. Také vyzkoušela aplikace TURO, o tom už jsem psala v předchozím článku tady, což je služba podobná Airbnb nebo Uberu, tedy půjčíte si auto přímo od majitelů. My jsme si půjčili Ford Mustanga na jeden den a všechno bylo super, oproti půjčovnám jednodušší, rychlejší a hlavně levnější. Cenově nás vyšel na 75$ na den s nejvyšším pojištěním. Se slevou na první půjčení jen na 50$. Pro slevu klikněte tady. Bohužel je hodně aut na Turu omezeno na míle, můžete najet jen určitý počet mil. Takže to chce prohledat a porovnat možnosti.

• Vyplnění ESTA formuláře on-line, který slouží pro vstup do USA. Vyplňujte pouze na oficiálních stránkách tady, ostatní stránky si účtují nějaké poplatky navíc. Pokud jedete na Work and Travel, nebo máte jiná víza, Estu samozřejmě neřešíte.

• Nezapomeňte si vyřídit mezinárodní řidičák na magistrátu ve vašem městě, stojí to 50,- Kč a platí rok. K němu si samozřejmě vezměte klasický.

• Annual pass pro vstupy do národních parků, vždy platí jeden pro auto.

• Dále je potřeba si vytvořit hrubý plán cesty. Dohodněte se, co chcete vidět a jak dlouho se chcete v daném místě zdržet.

Naše trasa

• Los Angeles (1. -3. den)

Jelikož jsme pracovali v létě v LA, naše cesta začínala tady. Na LA vám stačí, řekla bych tak 3 dny. Odvíjí se to od toho, co chcete vidět. Takový ten základ, za kterým sem každý jezdí - Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica, Venice beach, Universal Studios, se dá za 3 dny v klidu zvládnout. Samozřejmě je tu mnohem více a hezčích míst, než pouze tato turistická, ale na to je potřeba více času.

Ubytování: Nejlevněji přes Airbnb, připravte se ale na vyšší ceny, ubytování je v LA obecně velmi drahé. Pokud budete mít auto už tady, zas tak moc na lokalitě nezáleží. Já bydlím ve Westowoodu, určitě doporučuji, klidné čisté a všechno blízko.

Pokud budete chtít kempovat po cestě, zajeďte před odjezdem z LA do Walmartu a nakupte tady stany, spacáky a další věci, seženete tam všechno a levně.

Los Angeles Hollywood Sign American Road Trip

• Palm springs (4. den)

Naší první zastávkou bylo Palm Springs, kam jsme se vydali brzy ráno. Je to asi 2 hodiny od LA. V Palm Springs zas tak nic zajímavého nebylo, je tam strašné vedro a přes den mrtvo, takže to klidně přeskočtě. My prošli jsme známá místa jako Pink Door, udělali jsme pár fotek, obdivovali místní luxusní vily, dali jsme si oběd a pak jsme vyrazili do Indian Canyons, což bylo asi 15 minut. Tam to bylo nádherné!

Palm Springs Pink Door American Road Trip

palm springs american road trip

Indian Canyons - nádherné palmové údolí

• Joshua Tree (4. den)

Po Indian Canyon jsme jeli rovnou do národního parku Joshua Tree. Cesta trvala přlibližně hodinu. Za mě opravdu nádherný a strašně fotogenický park, zejména při západu slunce! Po parku se dá jezdit autem, při vjezdu dostanete mapu, tak si ji projděte a můžete si vybrat nějaký hike nebo si zastavit, kde se vám líbí. Hike jsme si vždy googlili, abysme tam nešli zbytečně. Po západu slunce jsme vyrazili směrem ke Grand Canyonu, přenocovali jsme v motelu v městečku Kingman, cesta trvala 3,5 hodiny. Tady doporučuji booknout motel předem, my jsme totiž asi hodinu objížděli několik motelů a všechno bylo obsazené!

Joshua Tree american road trip

Joshua Tree National Park american road trip

• Grand Canyon (5.den)

Ráno jsme vstali brzy a vyrazili na celý den do Grand Canyonu. Cesta trvala 3 hodiny. Grand Canyon asi nemusím představovat, asi nejznámější park v Californii. Večer jsme se vydali směrem k Horseshoe Bend, kde jsme měli v plánu přenocovat v motelu v městečku Page. A tady to přišlo. Přes hodinu jsme jezdili po všech motelech ve městě a ptali se na ubytování, bohužel všude plně obsazeno a dokonce nám řekli, že jsme bez šance se v celém Page ubytovat. Rozhodli jsme se, že hold takle v noci postavíme stan. Jenže kempy byly dost daleko a v lese. Nakonec jsme objevili Walmart s obrovským parkovištěm, kde "kempovalo" spousty lidí, parkoviště bylo téměř plné, takže bylo jasno, budeme spát na parkovišti u Walmartu, haha. No byla to sranda.

Grand Canyon National Park american road trip

• Horseshoe Bend a Antelope Canyon (6. den)

Ráno jsme brzy vstali, hygienu jsme provedli ve Walmartu na záchodech, kde na to evidentně byli zvyklí, nakoupili rovnou nějaké jídlo a vyrazili jsme do parku Horseshoe Bend, který byl asi půl hodiny daleko. Park není velký, nedají se tam jít žádné hiky, ale ten výhled je nádherný. Určitě všem doporučuji. Navíc je po cestě do Antelope Canyonu, kam jsme se poté vydali my. Vybrat si můžete Lower nebo Upper. My jsme zvolili Lower, protože vycházel o dost levněji. Vstup byl cca 30 dolarů. Bez průvodce není možné Canyon navštívit.Prohlídka byla úžasná, průvodce byl dost funny a celé jsme si to moc užili. Je neuvěřitelné, co dokáže příroda, no, posuďte sami. Po prohlídce jsme se vydali směrem k Monument Valley, což bylo dlouhých 6 hodin.

Horseshoe Bend National Park american road trip

Antelope Canyon

Antelope Canyon american road trip Golden Gate BridgeAntelope Canyon american road trip Golden Gate BridgeAntelope Canyon american road trip Golden Gate Bridge

• Monument Valley, Arches a Canyonlands (6.-7.den)

Do Monument Valley jsme přijeli ještě večer a zastavili jsme se v posledním městečku těsně před na jídlo. Potom jsme si našli kemp přímo v Monument Valley, postavili jsme stan a ráno jsme se vzbudili s východem slunce. Monument Valley je sice velká zajížďka ale určitě nevynechat! Za mě to bylo jedno z top míst, které jsem kdy viděla. Poté jsme se rozhodli, že navštívíme i národní park Arches, který byl 3 hodiny vzdálený. Moc času jsme něměli, takže jsme si park projeli, prošli jsme si pár míst a našli jsme kemp přímo ve městě Moab, kde se nachází i park. Pokud byste měli více času, určitě se podívejte i do Canyonlands, který kousek od Arches. My jsme ho bohužel nestihli.

Monument Valley National Park american road trip

Arches National Park

Arches National Park american road trip

• Zion Park (8. den)

Další den jsme nás čekal asi nejdelší přejezd celého road tripu, 5 hodin do Zion Parku. Ideálnější by bylo vyrazit ještě večer a přespat někde v půli cesty. My jsme přijeli do parku opět celkem pozdě. Přemýšleli jsme, zda tu dát ještě jeden den, protože se nám tam strašně líbilo a chtěli jsme park poznat více, ale myšlenkama jsme už byly u další zastávky, LAS VEGAS! Alespoň důvod se do parku někdy vrátit. Vyrazili jsme tedy směrem k Vegas a přespali jsme v motelu ve městě Glendale v Nevadě, což bylo necelé 2 hodiny.

• Las Vegas (9.-11. den)

Ráno jsme se vzbudili hodně brzy, po těch všech národních parkách a stanování jsme vyrazili konečně mezi lidi. Cesta trvala necelou hodinku, takže jsme se ještě zastavili na okraji Vegas v outletu a nakoupili si outfity na párty. Na nákupech jsme samozřejmě ztratili půl dne, haha, ale nakonec byli všichni spokojení a mohlo se jít chystat na party. V Las Vegas si určitě domluvte party už přes den, přímo na Stripu nabízí plno promotérů akce, které se tam zrovna dějí. Ještě lépe se dá domluvit na instagramu, hledejte přes lokace kluby a jejich promotéry. Pokud jste holky, tak se dostanete všude zadarmo, dokonce i drinky. Záleží, na koho narazíte a co vám nabídne. Kluci to mají horší, musí platit všude. Rozhodně nevynechejte pool party, ty jsou nejlepší! O Las Vegas se pokusím určitě sepsat samostnatný článek s tipy na kluby, akce a celkově kam se podívat. Hotel doporučuji vybrat přímo na Stripu, my jsme byli v hotelu Flamingo.

• Death Valley (12. den)

Po Las Vegas jsme objevovali další krásy přirody a vyrazili jsme do Death Valley. Říká se, a název už sám napovídá, že je to nejteplejší místo v Americe. Vedro bylo celkem veliké, ale zas tak šílené mi to nepřipadalo, určitě mějte ale dostatek vody. V  Death Valley jsme prošli několik míst, které jsem si našla na internetu, že stojí za to vidět. K večeru jsme se vydali do města Bakersfield, který byl necelé 3 hodiny vzdálený, a přespali jsme v náhodném Motelu.

Death Valley american road trip

• Sequoia (13. den)

Ráno jsme vstali hodně brzy a pokračovali v cestě do národního parku Sequoia. Cesta trvala asi 2 hodiny. V Sequioi jsme strávili celý den a podnikli jsme několik kratších hiků. Park se jmenuje podle největších stromů na světě, které se tam nachází. V Sequoi žijí i medvědi, když budete mít štěstí, můžete je vidět, to my jsme něměli. Po parku jsme vyrazili rovnou do San Francisca.

Sequoia american road trip

• (Yosemit)

Tento park jsme bohužel nakonec úplně vynechali, jelikož nás tížil čas. Ale jak já, optimista, vždy říkám, ale alespoň mám důvod zase nějaký road trip podniknout.  (Zůstali jsme totiž ve Vegas déle, než jsme plánovali, kocovina byla silnější, haha)

• San Francisco (14.-16. den)

Do San Francisca jsme se všichni strašně těšili, Alcatraz, Golden Gate nebo Lombard Street, byly jsme plní očekávání. Hotel jsme si bookli na bookigu, a tady doporučuji určitě nešetřit a připlatit si za ubytování blízko downtownu. Naše původní ubytko jsme nechali totiž propadnout, jelikož okolí bylo plné bezdomovců a nikomu z nás se tam bydlet nechtělo. Když to srovnám s LA, tak bezdomovci v San Franciscu byli agresivní a šel z nich strach. První den jsme se prošli čtvrtí Fisherman's Wharf, která leží na pobřeží zátoky. Podívali jsme se do Little Italy, na Alamo Square, kde se nachází slavné domečky Seven Sisters a k Lombard Street.

Seven Sisters

San Francisco american road trip Seven Sisters

San Francisco american road trip

Lombard Street - kopec byl tak prudky, ze museli ulici postavit takto.

San Francisco american road trip Golden Gate Bridge

Další den jsme věnovali výletu na Alcatraz, který určitě doporučuju! Alcatraz byl jeden z mých nejoblibenějších filmů a vidět to všechno bylo zvlášní, vzhledem k tomu, že to opravdu existovalo. Poslední den jsme se chtěli projet slavnou cable car, ale fronta byla tak dlouhá, že jsme to raději hned vzdali. Šli jsme se projít po městě a vyrazili jsme na Golden Gate Bridge, kde jsme zůstali do západu. Měli jsme opravdu štěští, že bylo jasno a výhled i západ na most byl dokonalý! V San Franciscu totiž bývá málokdy opravdu jasno, vůbec v koncem září, kdy jsme tam byli my. San Francisco nabízí mnohem více míst, které určitě stojí za to vidět, my jsme zase tak moc času něměli a hlavně jsme nechtěli pospíchat a v klidu se na místech zastavit. Určitě jsem tam ale nebyla naposled. Po západu jsme vyrazili zpět do LA.

Chinatown

Golden Gate Bridge

San Francisco american road trip Golden Gate Bridge

• Pacific Coast Highway (17.den)

Do Los Angeles jsme to vzali přes Pacific Coast Highway, což je 1000 km dlouhá silnice kolem Pacificu vedoucí ze San Francisca až do San Diega. Já řízení v Americe miluju a tudle cestu jsme si i přes to, že byla dlouhá a náročná, užili. V plánu bylo několik zastávek jako Big Sur, Santa Cruz, Morro Bay a další, ale nakonec jsme se zastavili jen na Pismo Beach a v Santa Barbaře.

Pismo Beach american road trip Golden Gate Bridge

Santa Barbara american road trip Golden Gate Bridge

To by bylo k našemu americkému road tripu asi všechno, byl to asi nejlepší výlet, který jsem kdy podnikla! Nevědět, kde budete spát následující den, hodiny na cestách, kde se vám mění prostředí před očima, lesy, pouště, rušná města, jedna malá taška na 2 týdny, cítila jsem se strašně svobodně a bylo to dokonalý!